Paradigman muutos – tuotantotaloudesta asiakastalouteen.
Asiakastalous on ajattelumalli, systeemi, jossa yritysten toiminta pohjautuu asiakasohjautuvaan liiketoimintamalliin, ja jossa yritys on strategisesti muotoiltu mahdollistamaan asiakaslähtöinen toiminta koko organisaation laajuudelta toimintatavoista ja prosesseista periaatteisiin ja palkitsemiseen.
Suuret megatrendit ja niiden vaikutukset muokkaavat yritysten toimintaa ennakoimattomaan suuntaan. Niiden vaikutus ihmisiin, heidän käyttäytymiseensä, arvoihinsa ja yhteiskuntaan saa maailman ympärillämme heilahtamaan. Tällaisessa maailmassa yritysten pelastusrengas ja ankkuri on tinkimätön asiakaslähtöisyys. Mitä lähempänä asiakasta arkiset päätökset tehdään, ja mitä paremmin ymmärrämme ihmismielen liikkeitä ja mahdollisuuksia hänen omassa arjessaan, sen varmemmin osaamme luotsata strategiaamme ja yritystämme oikeaan suuntaan.
Julkaisussa Jaana Rosendahl ja Ennennäkemätön asiakasfokus -työryhmä valottavat asiakastalouden perusperiaatteita ja asiakasohjautuvan yrityksen käytäntöjä.
Paradigman muutos – tuotantotaloudesta asiakastalouteen.pdf