LJT:n Round Table – Helmikuu 2018

LJT:n Round Table – Helmikuu 2018

Boardman Liikkeenjohdollisen Tutkimusryhmän (LJT) tilaisuuden aiheena on
Ennennäkemätön asiakasfokus – sanoista tekoihin

  • Miten asiakkaan kokema arvo muodostuu?
  • Mitä tarkoittaa aito asiakaskeskeisyys?
  • Miten se näkyy liiketoiminnan kehittämisessä?
  • Miten asiakaskeskeisyys voidaan integroida koko organisaation strategiaan?
  • Miten yritys muutetaan tuote- ja tuotantokeskeisestä asiakasohjautuvaksi?
  • Miksi asiakastalouden käsite kannattaisi määritellä?

Keskusteluun virittämässä

Tomas Falk “Creating customer value through services: how customer centricity allows organizations to succeed” (presentation in English)
Tomas Falk (PhD, University of Mannheim, Germany) is an Associate Professor of Marketing at Aalto University School of Business. His presentation highlights how customer centricity enables organizations to provide customer value. What it really means to be customer-centric? How certain leading companies were able to succeed by adopting customer centricity as an organization-wide strategy? Tomas Falk’s research expertise focuses eg. on topics located at the interface of technology and customer relationship management, or customer experience with technology-based services, or customer co-creation facilitated by online platforms.

Jussi Aho “Firan ajattelun kehitys kohti ihmistä”
Fira uskoo, että paras arvo asiakkaalle syntyy tiiviissä vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa. Tuloksena ajattelusta ovat Firan monet innovatiiviset ratkaisut, kuten kahden viikon putkiremontti tai moduuliparvekkeet. Fira haluaa olla vauhdittamassa liikettä, joka nostaa ihmiset ja yhteisöt rakentamisen keskiöön. Näistä teemoista kertoo konsernin toimitusjohtaja Jussi Aho, jonka työ palkittiin vuonna 2017 muun muassa Poliisin kultaisella ansiomitalilla korruption ja harmaan talouden ehkäisemisestä sekä ProComin  Vuoden johtaja -tunnustuksella räväkkyydestä ja yrityskulttuurin merkityksen ymmärtämisestä.   

Jaana Rosendahl ”Tuotantotaloudesta kohti asiakastaloutta”
Jaana on innostunut teemasta, miten yritys muutetaan tuote- ja tuotantokeskeisestä asiakasohjautuvaksi. Hän on yhtä innostunut digitaloudesta: miten rakennetaan käyttäjäystävällisiä digipalveluja ja miten niitä nivotaan osaksi asiakasta palvelevaa ekosysteemiä. Hän on työskennellyt eri toimialoilla näiden haasteiden parissa. Nyt Jaana kertoo, miksi Boardmanissa aiotaan määritellä viitekehys asiakastaloudelle.

Tilaisuus pidetään 20.3. alk. klo 17.00 Firan toimitiloissa, Vantaan Technopolis, Teknobulevardi 5 (G-talo, 6krs).

Lisätieto Annalta, anna.koponen(a)boardman.fi