Ennennäkemätön asiakasfokus

Ennennäkemätön asiakasfokus -kehittämisfoorumi

Tuotantotaloudesta Asiakastalouteen – mikä muuttuu ja miten muuttaa?

Jokainen yritys väittää olevansa asiakaslähtöinen, mutta vastaako todellisuus puhetta?

Tuotantotaloudessa asiakas on toiminnan päätepiste. Asiakastaloudessa asiakas on toiminnan lähtökohta – ja kaikki muuttuu. Ennennäkemätön asiakasfokus -kehittämisfoorumissa pohditaan mitä tapahtuu, kun siirrytään tuotantotaloudesta asiakastalouteen. Mitä ajattelussa täytyy tapahtua? Mitä oivalluksia syntyä?

Matka tuotantotaloudesta asiakastalouteen on systeemimuutos, jossa täytyy ajatella uudella tavalla.

Ajattelun suunta muuttuu: tuotantotalouden sisältä ulos -ajattelu vaihtuu asiakastalouden ulkoa sisään -ajatteluksi. Perinteisesti yritykset on rakennettu tuottamaan samanlaisia tuotteita mahdollisimman tehokkaasti ja laadukkaasti Asiakastaloudessa se on hygieniatekijä, kilpailu käydään siitä, miten asiakkaat saavat joustavasti ja ketterästi heille sopivia palveluja. Kun asiakas siirtyy toiminnan kohteesta sen lähtökohdaksi ja kumppaniksi, ovat perinteiset hierarkiat, valtarakenteet ja toimintatavat koetuksella.

Kehittämisfoorumin tavoitteena on luoda yhteinen viitekehys asiakaslähtöisen yrityksen rakentamiselle, jotta voisimme kaikki asiasta innostuneet kehittää asiakastaloutta eteenpäin yhteiseltä pohjalta yhteisin käsittein. Ja saada aito asiakaslähtöisyys mukaan johtamiseen suomalaisissa yrityksissä.

Foorumin puheenjohtaja on Jaana Rosendahl.

Teeman pohjalta julkaistut blogit, tilaisuudet ja julkaisut:

Ennennäkemätön asiakasfokus -blogisarja

Tilaisuudet

Julkaisut

Tilaa uutiskirje
Boardman-osaamisverkosto
Tietosuoja

Sivustollamme käytetään evästeitä. Keräämme evästeiden avulla sivuston kävijätilastoja ja analysoimme tietoja. Tietojen keräämisen tavoitteena on kehittää sivuston laatua ja sisältöjä. Eväste on käyttäjän tietokoneelle lähetettävä ja siellä säilytettävä pieni tekstitiedosto. Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja. Käyttäjä voi tyhjentää evästeet käyttämänsä laitteen selaimen asetuksista. Evästeet voivat olla tarpeellisia joidenkin palveluiden asianmukaiselle toimimiselle. Useimmat selaimet mahdollistavat eväste-toiminnon kytkemisen pois käytöstä.