Ennennäkemätön asiakasfokus -kehittämisfoorumi
Tuotantotaloudesta Asiakastalouteen – mikä muuttuu ja miten muuttaa?
Jokainen yritys väittää olevansa asiakaslähtöinen, mutta vastaako todellisuus puhetta?
Tuotantotaloudessa asiakas on toiminnan päätepiste. Asiakastaloudessa asiakas on toiminnan lähtökohta – ja kaikki muuttuu. Ennennäkemätön asiakasfokus -kehittämisfoorumissa pohditaan mitä tapahtuu, kun siirrytään tuotantotaloudesta asiakastalouteen. Mitä ajattelussa täytyy tapahtua? Mitä oivalluksia syntyä?
Matka tuotantotaloudesta asiakastalouteen on systeemimuutos, jossa täytyy ajatella uudella tavalla.
Ajattelun suunta muuttuu: tuotantotalouden sisältä ulos -ajattelu vaihtuu asiakastalouden ulkoa sisään -ajatteluksi. Perinteisesti yritykset on rakennettu tuottamaan samanlaisia tuotteita mahdollisimman tehokkaasti ja laadukkaasti Asiakastaloudessa se on hygieniatekijä, kilpailu käydään siitä, miten asiakkaat saavat joustavasti ja ketterästi heille sopivia palveluja. Kun asiakas siirtyy toiminnan kohteesta sen lähtökohdaksi ja kumppaniksi, ovat perinteiset hierarkiat, valtarakenteet ja toimintatavat koetuksella.
Kehittämisfoorumin tavoitteena on luoda yhteinen viitekehys asiakaslähtöisen yrityksen rakentamiselle, jotta voisimme kaikki asiasta innostuneet kehittää asiakastaloutta eteenpäin yhteiseltä pohjalta yhteisin käsittein. Ja saada aito asiakaslähtöisyys mukaan johtamiseen suomalaisissa yrityksissä.
Foorumin puheenjohtaja on Jaana Rosendahl.
Teeman pohjalta julkaistut blogit, tilaisuudet ja julkaisut:
Ennennäkemätön asiakasfokus -blogisarja
- 1. osa: Hyvä asiakaspalvelu ei asiakaslähtöistä yritystä tee
- 2. osa: Miten voimme auttaa? – Merkityksen ytimessä
- 3. osa: Tanssiva maisema on täällä – Paradigma muutoksessa
- 4. osa: Koronakriisi rikkoo toivottavasti instituutioiden siilot
- 5. osa: Ihmisten ymmärtämisestä yritysten ydinosaamista
Tilaisuudet
Julkaisut