asiakastalous
Ilmiöt asiakastalouden takana – Syitä ja konkreettisia esimerkkejä, kuinka asiakas pysyy...
Boardmanin Ilmiöt asiakastalouden takana –webinaarissa pureuduttiin Jaana Rosendahlin ja Toni Keskisen johdolla syvälle asiakasymmärrykseen erityisesti hallitustyöskentelyn näkökulmasta ja pohdittiin, mitä asiakastalousmittareita hallituksen tulee tarkastella. “Tuotantotalous perustuu tuotteisiin ja…
Lue lisääIhmisten ymmärtämisestä yritysten ydinosaamista
Kulttuuria uudistetaan johtamista uudistamalla Asiakastaloudessa yritys on kattaen koko organisaation strategisesti asiakaslähtöinen. Yritys elää asiakastaloutta, kun sen kulttuuri – eli ihmiset eri rooleissaan – toteuttavat…
Lue lisääKoronakriisi rikkoo toivottavasti instituutioiden siilot
”Koronakriisissä 2020 piti saada suomalaisia ulkomailta takaisin Suomeen reittilentoliikenteen loputtua. Koska elimme siilomaailmassa, ajattelumme lähti siitä, että kuljetus on järjestettävä. Ulkoministeriö hoitaa. Olimme niin tottuneita…
Lue lisääTanssiva maisema on täällä – Paradigma muutoksessa
Olemme tehneet yrityksissämme viimeisen 30 vuoden aikana matkaa staattisesta, hitaasti muuttuvasta ja muutoksiin reagoivasta liiketoiminnasta yhä nopeammin muuttuvaan ja ennakoivaan liiketoimintaan. Olemme toteuttaneet muutosprosesseja, opetelleet…
Lue lisääMiten voimme auttaa? – Merkityksen ytimessä
”Ei ole kyse vain tiilien ladonnasta, Ei edes katedraalin rakentamisesta. Kyse on siitä, miksi ja kenelle katedraali rakennetaan.” Muistatteko kertomuksen kahdesta muurarista? Molemmat tekivät työtään…
Lue lisääHyvä asiakaspalvelu ei asiakaslähtöistä yritystä tee
Hyvin usein kuulee, kuinka asiakaspalvelu rinnastetaan yrityksen asiakaslähtöisyyteen. Kuitenkin hyvä asiakaspalvelu on vain välttämätön, mutta ei riittävä ehto asiakaslähtöiselle yritykselle. Asiakaspalvelu on vain…
Lue lisääParadigman muutos ja asiakaslähtöisyys hallitustyöskentelyssä
”Asiakastalous on ajattelumalli, systeemi, jossa yritysten toiminta pohjautuu asiakasohjautuvaan liiketoimintamalliin, ja jossa yritys on strategisestimuotoiltu mahdollistamaan asiakaslähtöinen toiminta…
Lue lisää”Paradigman muutos – tuotantotaloudesta asiakastalouteen” on julkaistu
Paradigman muutos – tuotantotaloudesta asiakastalouteen -julkaisu sai kiinnostuneen vastaanoton Boardmanin Olohuoneessa, ja keskustelussa kiinnitettiin huomioita onnistuneisiin hankkeisiin, toteutuksen tärkeyteen ja asiakkaan matkaan. Julkaisun…
Lue lisääCase Kemppi: Asiakasajattelun pioneeri
Teresa Kemppi-Vasama saapui Boardmanin Ennennäkemätön asiakasfokus -kehittämisfoorumin tilaisuuteen elokuun lopulla kertomaan Kempin asiakaslähtöisistä toimintatavoista. Tilaisuuden avasi kehittämisfoorumin puheenjohtaja Jaana Rosendahl. Pioneerisuus johtotähtenä Kemppiä…
Lue lisääMatka ennennäkemättömään asiakasfokukseen
Toukokuun lopulla Boardmanin Olohuoneessa keskusteltiin asiakastaloudesta. Alustajina olivat Ennenäkemätön asiakasfokus -kehittämisfoorumin puheenjohtaja Jaana Rosendahl, Tarmo Martikainen sekä Aleksi Issakainen. Elämme jo asiakastaloudessa Vaikka paradigman…
Lue lisääKuinka voin auttaa? – Asiakaskokemuksen ytimessä
Jaana Rosendahl; Kuinka voin auttaa? Tärkein kysymys yrityselämässä. En usko, että siitä on vahingossa tullut asiakaspalvelun alkutervehdys. Tuossa kysymyksessähän kirkastuu yritystoiminnan ydin kaikessa…
Lue lisääJaana Rosendahl, asiakkuusajattelijasta asiakastalouden edistäjäksi
Jaana Rosendahl; ”Jaana Rosendahl, asiakkuusajattelija.com” on Karo Hämäläisen ja Janne Waltosen vuodelta 2002 olevan Kuplaa rikkaampi -kirjan luvun nimi, jossa kerron oman kokemukseni…
Lue lisää