vastuullisuus

Kenellä on valta ja vastuu julkisessa keskustelussa?

Kenellä on valta ja vastuu julkisessa keskustelussa?

Sosiaalisen median myötä valta vaikuttaa julkiseen keskusteluun on siirtynyt medialta meille jokaiselle. Vallan myötä tulee kuitenkin myös vastuu. Boardmanin aamustudiossa käytiin vilkasta keskustelua aiheesta ”Kenellä on valta ja vastuu julkisessa keskustelussa?” Jouko Jokisen (YLE), Maria Petterssonin (Journalistiliitto) Pauli Aalto-Setälän (dentsu) ja Kaisa Lipposen (Paulig) kanssa. Tilaisuuden moderaattorina toimi Boardman-partneri Aija Bärlund.

Lue lisää
Mikä on yrityksen vastuu – Milton Friedmanista yritysten vastuun ja vastuullisuuden aikakauteen

Mikä on yrityksen vastuu – Milton Friedmanista yritysten vastuun ja vastuullisuuden aikakauteen

Viime syksynä tuli kuluneeksi 50-vuotta siitä, kun Milton Friedman julkaisi New York Timesissa kuuluisan artikkelinsa “The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits”. Tämä artikkeli, joka kirjoitettiin hyvin toisenlaisen maailman aikana, on ohjannut yhtiöiden ajattelumallia viimeiset vuosikymmenet, ja on määritellyt yritysten osakkeenomistajakeskeisen mallin (shareholder centric model). Ajattelumallin kantava teema on, että yritysten pääasiallinen rooli on tuottaa voittoa osakkeenomistajille, ja muut yritysten intressitahot ovat ikään kuin toisarvoisia.

Lue lisää
Sijoittajat painottavat yhä enemmän ESG:n merkitystä

Sijoittajat painottavat yhä enemmän ESG:n merkitystä

Sijoittajien vaatimukset yritysten ESG-raportointia kohtaan ovat kasvussa. ESG:stä (Environmental, Social ja Governance) puhuttaessa tarkoitetaan yhtiöiden ympäristö- ja yhteiskuntavastuuseen sekä hallintotapaan liittyviä asioita. Boardman aamustudion tilaisuudessa keskusteltiin PwC:n yritysvastuuasiantuntijan Sirpa Juutisen johdolla ESG:stä niin Helsingin pörssin, sijoittajan ja Cargotecin näkökulmasta.

Lue lisää
Studio Brand Compass: Osaaminen ja onnistuminen ovat vastuullisuutta

Studio Brand Compass: Osaaminen ja onnistuminen ovat vastuullisuutta

Vastuullisuuden kehittyminen painottuu Suomessa maineen ja yrityksen arvon kasvattamiseen, tulevaisuuden toimintaedellytysten varmistamiseen sekä asiakastyytyväisyyden lisäämiseen.  Aija Bärlund kehottaa yrityksiä pohtimaan, miten sidosryhmävuoropuhelua ​voitaisiin hyödyntää paremmin entistä vastuullisempien palveluiden ja tuotteiden…

Lue lisää