vastuullisuus

Kenellä on valta ja vastuu julkisessa keskustelussa?
Sosiaalisen median myötä valta vaikuttaa julkiseen keskusteluun on siirtynyt medialta meille jokaiselle. Vallan myötä tulee kuitenkin myös vastuu. Boardmanin aamustudiossa käytiin vilkasta keskustelua aiheesta ”Kenellä on valta ja vastuu julkisessa keskustelussa?” Jouko Jokisen (YLE), Maria Petterssonin (Journalistiliitto) Pauli Aalto-Setälän (dentsu) ja Kaisa Lipposen (Paulig) kanssa. Tilaisuuden moderaattorina toimi Boardman-partneri Aija Bärlund.
Lue lisää
Mikä on yrityksen vastuu – Milton Friedmanista yritysten vastuun ja vastuullisuuden aikakauteen
Viime syksynä tuli kuluneeksi 50-vuotta siitä, kun Milton Friedman julkaisi New York Timesissa kuuluisan artikkelinsa “The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits”. Tämä artikkeli, joka kirjoitettiin hyvin toisenlaisen maailman aikana, on ohjannut yhtiöiden ajattelumallia viimeiset vuosikymmenet, ja on määritellyt yritysten osakkeenomistajakeskeisen mallin (shareholder centric model). Ajattelumallin kantava teema on, että yritysten pääasiallinen rooli on tuottaa voittoa osakkeenomistajille, ja muut yritysten intressitahot ovat ikään kuin toisarvoisia.
Lue lisää
Sijoittajat painottavat yhä enemmän ESG:n merkitystä
Sijoittajien vaatimukset yritysten ESG-raportointia kohtaan ovat kasvussa. ESG:stä (Environmental, Social ja Governance) puhuttaessa tarkoitetaan yhtiöiden ympäristö- ja yhteiskuntavastuuseen sekä hallintotapaan liittyviä asioita. Boardman aamustudion tilaisuudessa keskusteltiin PwC:n yritysvastuuasiantuntijan Sirpa Juutisen johdolla ESG:stä niin Helsingin pörssin, sijoittajan ja Cargotecin näkökulmasta.
Lue lisää
KAAMOS FORUM 2019: Kohti vastuullisempaa maailmaa
Kaamos Forumin teemana oli tänä vuonna vastuullisuus ja sen ulottuvuudet. Saariselän Riekonlinnaan kokoontui suuri joukko Boardmanin verkostoaktiiveja ja teemasta kiinnostuneita avartamaan näkemystään ja keskustelemaan laajasta…
Lue lisää
Studio Brand Compass: Maineenrakennusta, lohkoketjuja ja suklaata
Studio Brand Compass paneutui maine ja data -teemaan Ville Tolvasen, Mikko Eerolan ja Sami Nupposen alustuksilla, ja suurennuslasin alla oli niin maine digiaikana, lohkoketjut kuin…
Lue lisää
Vastuullisuus vahvistaa sidosryhmäsuhteita
Brand Compass Studiossa sidosryhmistä ja vastuullisuudesta alustamassa olivat Aila Aho, Sami Lundgren sekä Anna Sorainen. Tilaisuuden avasi PwC:n Sirpa Juutinen sekä Brand Compass -kehittämisfoorumin…
Lue lisää
Studio Brand Compass: Osaaminen ja onnistuminen ovat vastuullisuutta
Vastuullisuuden kehittyminen painottuu Suomessa maineen ja yrityksen arvon kasvattamiseen, tulevaisuuden toimintaedellytysten varmistamiseen sekä asiakastyytyväisyyden lisäämiseen. Aija Bärlund kehottaa yrityksiä pohtimaan, miten sidosryhmävuoropuhelua voitaisiin hyödyntää paremmin entistä vastuullisempien palveluiden ja tuotteiden…
Lue lisää
Yritysvastuu hallituksen agendalla – 8 kysymystä hallitukselle
Yritysvastuu on perinteisesti ollut oma kuplansa, ja vastuullisuutta on mietitty omana kokonaisuutenaan liiketoiminnasta irrallisena. Kuplat ovat maapallon kokoisia, ja niiden sisällä yritysten liiketoiminta ja vastuullisuus…
Lue lisää